Nikmati Permainan pada Telefon Anda Dengan 5 Petua Berguna Ini

Dalam era telefon bimbit, orang ramai mengharapkan banyak daripada peranti mereka. Permainan baru? Ia mesti mempunyai antara muka yang terbaik, set ciri yang bagus dan kadar prestasi yang hebat. Jika tidak, ia ditakdirkan untuk dibiarkan begitu sahaja dan tidak pernah digunakan oleh ramai orang. 

Di satu pihak, ini merupakan cabaran sebenar bagi pembangun permainan, kerana mereka perlu mencipta aplikasi yang sempurna. Walau bagaimanapun, terdapat berita baik untuk pemain. Keseluruhan pengalaman permainan kini mencapai hadnya untuk menyediakan pengguna dengan perkhidmatan terbaik. 

Bagaimanakah anda boleh menjadikan penggunaan telefon anda lebih berfaedah? Berikut ialah beberapa petua yang paling berguna yang kadangkala dilupakan orang. Anda boleh mendapati sebahagian daripadanya jelas, tetapi cuba sekali, dan mereka akan membuat perbezaan yang besar.

bermain permainan mudah alih

5 Petua untuk Memastikan Pengalaman Permainan Mudah Alih Anda Pada Yang Terbaik

Pernahkah anda cuba memadam cache anda? Ia adalah petua iOS yang hebat yang pasti akan meningkatkan prestasi peranti. Perenggan berikut mendedahkan rahsia permainan yang pantas dan berprestasi baik tidak kira apa peranti yang anda gunakan.

1. Pastikan Telefon Anda Dikemas kini

Berapa ramai daripada anda yang lupa tentang kemas kini terbaharu telefon anda tawaran pembekal? Ia adalah kes biasa bagi ramai untuk melupakan dan mengemas kini telefon tepat pada masanya. Ia boleh membawa kepada beberapa kesulitan pada masa hadapan. Apa benda itu? 

  • Pertama sekali, bukan sahaja pengalaman permainan mudah alih anda, malah prestasi telefon secara keseluruhan akan menurun. 
  • Anda boleh mengalami peranti anda mencapai suhu tinggi dan oleh itu keperluan untuk menyejukkannya. 
  • Terdapat juga kemungkinan bahawa hayat bateri anda akan berkurangan disebabkan oleh perisian lama yang tidak dikemas kini. 

Ini semua adalah komplikasi rabun jauh yang boleh dihadapi oleh pengguna tidak lama lagi. Tidakkah anda fikir pengalaman permainan anda juga akan menderita? Jelas sekali bahawa prestasi peranti secara langsung mempengaruhi cara permainan dimainkan. Oleh itu, anda harus sentiasa memastikan anda menyemak kemas kini terkini dan memastikan telefon anda sihat.

2. Hilangkan Bunyi Latar Belakang

Apakah bunyi latar belakang? Tidak kira jenis telefon yang anda miliki, ia adalah peranti teknikal ringkas yang mengalami masalah kelajuan dan prestasi tertentu. Dan semakin banyak aplikasi dijalankan padanya, semakin teruk prestasinya. 

Apa yang boleh dilakukan dalam kes ini? Pertama sekali, anda harus menutup aplikasi yang berjalan di latar belakang semasa anda bermain. Mereka mengambil terlalu banyak ruang, dan penggunaan berlebihan ini membawa kepada masalah kelajuan keseluruhan dan masalah lain. 

Ia tidak wajib tetapi sangat disyorkan. Apa yang anda akan dapat sebaliknya? Lebih sedikit ketinggalan akan ditangkap, kadar muat semula skrin anda akan dipertingkatkan dan permainan akan menjadi lebih baik secara umum.

3. Hidupkan VPN Anda

Apakah VeePN dan mengapa anda perlu menggunakannya? Pertama sekali, VPN untuk permainan digunakan untuk isu keselamatan. Apabila dilancarkan dan berjalan, anda Apl klien VPN iOS boleh memastikan protokol keselamatan yang lebih baik dan kurang kerentanan dalam menghadapi virus. Adakah terdapat sebarang faedah lain untuk melancarkan VeePN? VPN untuk permainan boleh memberi anda akses kepada keseluruhan kumpulan permainan yang tersedia dalam talian. Apabila anda menghadapi masalah dengan akses, cuba hidupkan alat VPN.

4. Cas Peranti Anda

Apa gunanya mengecas peranti untuk pengalaman permainan yang lebih baik? Bateri anda menjejaskan segala-galanya di dalam telefon bersama-sama dengan apl yang anda mainkan. Jika bateri lemah, anda akan melihat penurunan keseluruhan dalam prestasi. 

Bagaimanakah bateri lemah mempengaruhi permainan? Apabila peranti dicas sepenuhnya, semua fungsi dijalankan dengan betul. Walau bagaimanapun, apabila bateri kehilangan casnya, keseluruhannya akan cuba menyelamatkannya dengan segala cara. Dan inilah saat apabila permainan anda akan terlibat. 

Anda boleh melihat penurunan yang ketara dalam kelajuan permainan atau kadar penyegaran skrin, serta butiran penting lain. Oleh itu, lebih banyak peranti anda dicas adalah emosi yang lebih baik daripada permainan yang anda boleh dapatkan.

Kedua, jika anda tayangan skrin permainan ke PC/TV, maka ia akan menjadi pengalaman permainan yang lebih menggembirakan pada skrin besar.

5. Pilih Permainan yang Diperakui Baik

Tidak hairanlah bahawa senarai permainan telefon pintar penuh dengan versi permainan palsu atau salinan. Ia bukan isu yang sangat biasa, tetapi penipuan itu pastinya terdapat dalam dunia permainan dalam talian. Bagaimana untuk melindungi diri anda daripada ditipu? Anda perlu menyemak kredibiliti permainan sebelum memuat turun. 

Adakah anda menggunakan laman web rasmi? Adakah ini versi terkini dengan semua ciri disertakan? Adakah anda pasti anda boleh mendapatkan permainan ini secara percuma? Terdapat banyak soalan untuk ditanya, jadi cuba berhati-hati dan semak segala-galanya sebelum anda menekan kekunci Muat turun.

Kesimpulan

Anda telah berjaya ke penghujung artikel. Tahniah, kini anda tahu cara menggunakan telefon anda dengan betul dan melindungi permainan. Tidak perlu lagi menderita akibat prestasi yang lemah. Anda boleh memadamkan cache anda, menggunakan VPN untuk tujuan keselamatan, mengecas bateri anda dan mematikan bunyi latar belakang untuk permainan telefon mudah alih berkualiti tinggi.

Tinggalkan komen